Fakta o automobilovém průmyslu v České republice

automobile industry in the Czech Republic

Úspěch plodí úspěch a toto rčení rozhodně ztělesňuje Česká republika, která soustřeďuje aktivity v oblasti automobilového průmyslu, související s výrobou a designem. Český automobilový průmysl, který představuje 20,2% z objemu výroby a celkového českého vývozu, je silným motorem české ekonomiky. Automobilový průmysl v České republice zaměstnává přes 120 tisíc lidí, a toto číslo rozhodně stoupne po sloučení české Škodovky s Toyotou a Huyndai. V rámci nového výrobního závodu se počítá s výrobou 1.200.000 vozů ročně.

Zvyšující se počet automobilových center v souladu s hluboce zakořeněnou strojírenskou tradicí vytváří kulturu konkurenční inovace, která České republice zajišťuje výjimečné postavení mezi ostatními zeměmi východní a centrální Evropy. Skutečně cílem politiky vlády České republiky je zajistit, aby automobilový průmysl v zemi zůstával v čele konkurenční inovace tím, že poskytuje podnikatelské prostředí vedoucí k udržitelnému růstu.

Když v roce 1905 Václav Klement a Václav Laurin začínali s výrobou automobilů, nedalo se předpokládat, jak velký to bude mít význam pro vývoj celé země. Po více než sto letech, původně malý závod v Mladé Boleslavi s názvem Laurin & Klement, se proměnil na moderní a úspěšnou evropskou automobilku a stal se z něj největší vývozce České republiky. Novodobá historie společnosti se začala psát po sametové revoluci v roce 1989, kdy Škoda začala hledat silného zahraničního partnera, který by poskytoval finanční prostředky a know-how. V roce 1991 se společnost stala čtvrtou značkou koncernu Volkswagen. Dnes Škoda Auto provozuje závody v České republice i v zahraničí a dodává svá vozidla zákazníkům na více než sto světových trhů.

Nejúspěšnějším rokem v dějinách působení společnosti Škoda byl rok 2007, kdy automobilka v Mladé Boleslavi svým zákazníkům dodala celkem 630,032 vozů, což představovalo téměř čtrnácti procentní nárůst oproti předchozímu roku. Společnost obhájila pozici jedničky na trhu v České republice a podařilo se ji zvýšit svůj podíl na trhu v západní Evropě, a to navzdory jejímu celkovému poklesu.